W Ogólnopolskim Dniu Walki z Depresją rusza 8. edycja kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” tym razem po raz drugi poświęcona depresji poporodowej. Wracamy do tego problemu, ponieważ od 1 stycznia w całej Polsce obowiązują nowe standardy, dzięki którym każda kobieta ciężarna będzie dwukrotnie badana testem wykrywającym depresję poporodową oraz po raz trzeci badanie przejdzie miesiąc po urodzeniu dziecka. O te zmiany zabiegaliśmy od 3. edycji naszej kampanii oraz wcześniej w książce „Depresja poporodowa” Anny Morawskiej. Udało się i oby Polska dołączyła do światowej czołówki, jeśli chodzi o wczesne wykrywanie depresji poporodowej.

Współpraca z Ministerstwem Zdrowia zaowocowała również objęciem tej edycji naszej kampanii honorowym patronatem przez Ministra Zdrowia prof. Łukasza Szumowskiego.

Według WHO zmaga się z nią co dziesiąta matka. Ambasadorki kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” przypominają, że depresja jest chorobą, którą trzeba leczyć. „Twarzami” 8. edycji są: Anna Wyszkoni (piosenkarka), Ewa Błaszczyk (aktorka), Beata Chmielowska-Olech (prezenterka „Teleexpressu” TVP1), Małgorzata Wiśniewska (dziennikarka zajmująca się tematami medycznymi), Aleksandra Kostka (prezenterka „Pytania na śniadanie” TVP2 i prognozy pogody), Anna Hałas-Michalska (dziennikarka „Wydarzeń” Polsat i prezenterka Polsat News), Marta Budzyńska-Giersz (dziennikarka Polsat News), Anna Morawska-Borowiec (dziennikarka „Panoramy” TVP2, autorka książek „Depresja poporodowa” i „Twarze depresji”, pomysłodawczyni kampanii o tym samym tytule).

Organizatorami kampanii są: Fundacja „Twarze depresji”, Fundacji „Dajemy Dzieciom Siłę” i Fundacja „Rodzić po Ludzku”. Patronami honorowymi są: Ministerstwo Zdrowia, Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii i Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Do grona patronów należą: Uniwersytet SWPS, Wydawnictwo Świat Książki i AMS.

W ramach kampanii zaplanowano:

  • konferencję prasową 22.02.2019 na Uniwersytecie SWPS z udziałem ambasadorek, patronów honorowych i organizatorów,
  • spot tv emitowany przez 2 tygodnie m.in. w TVP,
  • spot radiowy emitowany przez 2 tygodnie m.in. w Polskim Radiu;
  • dwutygodniową kampanię billboradową w stolicach wojewódzkich od 15.02.
  • rozesłanie plakatów z naszymi ambasadorkami do szpitali ginekologiczno-położniczych
  • prowadzenie strony kampanii www.twarzedepresji.pl, na której znajdują się najważniejsze informacje dotyczące leczenia depresji i gdzie szukać pomocy
  • prowadzenie FanPage’a kampanii, na której nasze działania „polubiło” prawie 12 tysięcy osób
  • książka Anny Morawskiej pt. „Depresja poporodowa”, w której znane osoby i zupełnie nieznane opowiadają, jak walczyły i uporały się z tą chorobą.