Depresja wciąż jest tematem tabu. Ludzie wstydzą się, a wręcz boją, powiedzieć, nawet bliskim, że zmagają się z tą chorobą. By walczyć ze stereotypami i zachęcać do leczenia powstała Fundacja „Twarze depresji” i ogólnopolska kampania społeczna „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”. Pomysłodawczyni kampanii Anna Morawska-Borowiec (dziennikarka telewizyjna i psycholog) wspólnie z mężem Jakubem Borowcem postanowili usprawnić powstawanie kolejnych edycji kampanii, dlatego założyli Fundację. A jest co usprawniać, bo naszą kampanię organizujemy dwa razy w roku: 23 lutego z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją oraz 1 października w Europejskim Dniu Walki z Depresją.

W zależności od tematu kampanii do współpracy zapraszamy odpowiednie gwiazdy, ekspertów i organizacje pozarządowe. Fundacja „Twarze depresji” inicjuje kolejne edycje, wybiera ich tematykę i przygotowuje materiały medialne.

Prezes Fundacji Anna Morawska-Borowiec otrzymała wiele nagród za podejmowanie w debacie publicznej problemu depresji, m.in. Nagrodę Aureliusza wręczoną przez prof. Piotra Gałeckiego – Krajowego Konsultanta w Dziedzinie Psychiatrii. Niezwykłym wyróżnieniem zarówno dla niej, jak i jej męża Jakuba Borowca było spotkanie i możliwość rozmowy z Księciem Williamem. Podczas swojej wizyty w Polsce w 2017 roku Książę William postanowił spotkać się z kilkoma organizacjami zajmującymi się promocją zdrowia psychicznego. W tym gronie znaleźli się właśnie obecni przedstawiciele zarządu Fundacji „Twarze depresji”.

Do celów Fundacji „Twarze depresji” należą m.in.: edukacja społeczeństwa i przełamywanie stereotypów na temat chorób psychicznych, w szczególności depresji; promocja i ochrona zdrowia, w szczególności zdrowia psychicznego; zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób dotkniętych chorobami psychicznymi, w szczególności depresją; promocja i organizacja wolontariatu; inspirowanie postaw obywatelskich i prospołecznych.

KONTAKT DO FUNDACJI „TWARZE DEPRESJI”
[email protected]