„Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” to najdłużej trwającą kampania dotycząca zdrowia psychicznego w Polsce. Pierwsza edycja miała miejsce w październiku 2015 roku. Naszą misją jest destygmatyzacja zaburzeń zdrowia psychicznego, promocja profilaktyki i leczenia depresji.
W naszej kampanii, którą prowadzimy dwa razy w roku, zwracamy uwagę na różne „twarze depresji”. Poruszaliśmy już temat depresji wśród dzieci i młodzieży, kobiet w ciąży i po porodzie, dorosłych, seniorów, mężczyzn, osób chorych na raka, pracowników.
Jesienią ubiegłego roku, dzięki wsparciu naszych darczyńców oraz zaangażowaniu partnerów, odsłoniliśmy największy w Polsce mural poświęcony zdrowiu psychicznemu.
W każdej edycji kampanii przypominamy, że najskuteczniejszą drogą leczenia depresji u osób dorosłych jest połączenie farmakoterapii i psychoterapii. Z kolei w przypadku dzieci najpierw stawiamy na psychoterapię.
23 lutego 2025 roku wystartowało 20. edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”, której ambasadorami są – aktorzy: Artur Barciś, Marcin Bosak, Andrzej Seweryn, Jakub Szyperski, Barbara Tukendorf, piosenkarze: Urszula Dudziak, Mika Urbaniak, Anna Wyszkoni, Chris Cugowski, muzyk: Aleksander Milwiw-Baron, artysta Wojciech Brewka, „DJ Wika” – Wirginia Szmyt, specjaliści zdrowia psychicznego: prof. Piotr Gałecki, Ann Morawska-Borowiec, sportowcy: Paweł Korzeniowski, Marek Plawgo i influencerzy z grupy Waksy – wśród nich Mateusz Rumiński.
Jesteśmy najaktywniejszą fundacją w dziedzinie zdrowia psychicznego, z najdłużej trwającą kampanią społeczną.
Dbamy o zwiększanie dostępności do profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej poprzez programy pomocy zdalnej i pomoc stacjonarną w naszym „pogotowiu psychologicznym” przy al. Solidarności 78 w Warszawie. Ale to nie wszystko. Fundacja przygotowała również dwie inne kampanie: dla kobiet w ciąży i po porodzie, chorujących na depresję, pod hasłem: „Nie Mamy czego się wstydzić” oraz „Dbaj o zdrowie psychiczne” – przygotowanej dzięki wsparciu finansowemu Narodowego Instytutu Wolności.
Każdej z kampanii towarzyszą plakaty widoczne nie tylko w Internecie ale też na ulicach polskich miast. Widnieją na nich wizerunki naszych ambasadorów. Każda z kampanii ma wiodący temat.