rozmowy „Twarze depresji”

Zachęcamy do obejrzenia ważnych i ciekawych rozmów o zdrowiu psychicznym. Na naszym kanale YouTube prowadzimy rozmowy pod tytułem „Twarze Depresji”, do których zapraszamy ambasadorów kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” oraz specjalistów zdrowia psychicznego. Program doskonale uzupełnia misję i cele, które nasza fundacja stawia sobie od początku działania. Chcemy pokazać, że osoby, które prawidłowo leczą depresję – poprzez połączenie farmakoterapii i psychoterapii – wracają do zdrowia, do równowagi psychicznej i potrafią dostrzegać w życiu wiele barw. Osoby, które nie leczą depresji widzą świat tylko w czarnych kolorach. Ale nie tylko o depresji będziemy rozmawiać, a szeroko o zdrowiu psychicznym. Serdecznie zapraszamy do odsłuchania naszych rozmów!

Szef kuchni Andrzej Polan – ambasador 18. edycji kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”, opowiada o swojej walce z depresją, która trwa do dziś: „Są dni, gdy potrafię wyć jak dziecko. W tym stanie potrafię być wewnętrznie tak wściekły, że bym wszystko rozwalił”.
W ósmym odcinku programu Anna Morawska-Borowiec – psycholożka, prezeska Fundacji Twarze Depresji, rozmawia o „męskiej twarzy” depresji. Jak rozpoznać tę chorobę i pomóc? Temu tematowi jest poświęcona 18. edycja kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”.

Organizatorem kampanii jest: Fundacja Twarze Depresji, współorganizatorem 18. edycji: Fundacja po DRUGIE, partnerem głównym: Nationale-Nederlanden, firmą wspierającą: Janssen Polska, patronami honorowymi: Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, Prezydent m.st. Warszawy, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, partnerami: J.P. Morgan, Centrum Zdrowia Psychicznego MindHealth, Miasto Łódź i Mosznowładcy.

Aktor Paweł Małaszyński – ambasador 18. edycji kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”, opowiada o swoim załamaniu psychicznym: „Przez nawał mojej pracy – miałem i teatr i serial, pewnego dnia coś mi się… „przepaliło”. Bałagan w głowie totalny. Nie wiedziałem, co się dzieje. Koledzy w teatrze mówili: „depresja, depresja!”. Ja mówiłem: „Weźcie mnie nie straszcie!”. Ale miałem bałagan w głowie. Zacząłem bać się wychodzić na scenę. Szybko mi zorganizowali spotkanie z psychiatrą. Okazało się, że mam lekkie załamanie nerwowe. Pomyślałem wtedy: „Jeśli ja jestem takie rozwalony na drobne kawałki przez załamanie nerwowe, to jak musi wyglądać depresja?”. Lekarz zapisał mi lekką farmakologię, zalecił odpoczynek”.

Prezes fundacji Anna Morawska-Borowiec porozmawia z Miką Urbaniak – ambasadorką kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” o leczeniu choroby afektywnej dwubiegunowej oraz o uzależnieniu od alkoholu.
Piosenkarka i malarka doświadcza obu tych chorób, o czym szerzej opowiedziała w książce „Będzie lepiej. Mika Urbaniak szczerze o uzależnieniu”. Książkę można zakupić w Fundacji Twarze Depresji, wspierając tym samym naszą działalność statutową.
Odcinek powstał w ramach 17. edycji kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” – poświęconej depresji wśród seniorów, której partnerami są Nationale Nederlanden, Janssen Polska, Lasy Państwowe, J.P. Morgan.

Prezes fundacji Anna Morawska-Borowiec porozmawia z dr hab. n. med. Sławomirem Murawcem o leczeniu depresji u seniorów. Lekarz psychiatra wyjaśni, jak rozpoznać depresję i jak skutecznie leczyć.
Statystyki są alarmujące! Z danych policji wynika, że co trzecia osoba z ponad 5 tysięcy Polek i Polaków, którzy popełnili w zeszłym roku samobójstwo, to seniorzy z grupy 60+. Nieleczona depresja jest chorobą śmiertelną właśnie z powodu towarzyszących jej myśli samobójczych.
Fundacja „Twarze Depresji” postanowiła zapytać seniorów o ich dobrostan psychiczny. W badaniu online wzięło udział ponad pół tysiąca osób powyżej 60 roku życia. Jaki z tych badań wyłania się obraz? 17% osób, które wypełniło naszą ankietę, zachorowało na depresję przed pandemią, a 11% w czasie pandemii. Co czwarty senior odpowiedział na pytanie, że korzystał z pomoc lekarza psychiatry. Aż 11% ankietowanych seniorów nie leczy depresji wcześniej zdiagnozowanej.
Odcinek powstał w ramach 17. edycji kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” – poświęconej depresji wśród seniorów, której partnerami są Nationale Nederlanden, Janssen Polska, Lasy Państwowe, J.P. Morgan.

Premiera czwartego odcinka miała miejsce 4 listopada 2023 r. na kanale YouTube Fundacji Twarze Depresji. Prezes fundacji Anna Morawska-Borowiec porozmawia DJ Wiką Wirginią Szmyt i Barbarą Tukendorf o senioralnej twarzy depresji. Ambasadorki 17. edycji kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” opowiedzą o tym, jak dbają o swój dobrostan psychiczny. 85-letnia DJ-Wika jest najstarszą DJ-ką w Polsce, a przy tym jedną z najaktywniejszym seniorek. Barbara Tukendorf jest aktorką i nie wstydzi się mówić o swoim leczeniu depresji. Odcinek powstał w ramach 17. edycji kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” – poświęconej depresji wśród seniorów, której partnerami są Nationale Nederlanden, Janssen Polska, Lasy Państwowe, J.P. Morgan..

Premiera trzeciego odcinka miała miejsce 22 kwietnia 2023 r. na kanale YouTube Fundacji Twarze Depresji. Prezes fundacji Anna Morawska-Borowiec rozmawiała z drem Tomaszem Ginterem, ambasadorem kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” o tym, jak zachorował na depresję po śmierci żony. Pan Tomasz został sam z czworgiem dzieci – najstarsze miało wówczas 12 lat, a najmłodsze 5 tygodni. Odcinek powstał w ramach 16. edycji kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”.

Premiera drugiego odcinka miała miejsce 8 kwietnia 2023 r. na kanale YouTube Fundacji Twarze Depresji. Prezes fundacji Anna Morawska-Borowiec rozmawiała z Moniką Przełożną na temat jej walki z depresją lekooporną. Partnerem odcinka jest Janssen Polska.

Premiera pierwszego odcinka miała miejsce 25 marca 2023 r. na kanale YouTube Fundacji Twarze Depresji. Prezes fundacji Anna Morawska-Borowiec rozmawiała z dr Mariolą Kosowicz, Kierownik Poradni Psychoonkologii w Narodowym Instytucie Onkologii w Warszawie, na temat leczenia depresji w przebiegu chorób onkologicznych. Partnerem odcinka jest Nationale-Nederlanden.