Kampania billboardowa w stolicach wojewódzkich, gala w Teatrze Kamienica, książka „Twarze depresji” i wystawa portretów naszych Ambasadorów w centrum Warszawy – to wszystko przygotowaliśmy z okazji jubileuszu 10-lecia kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. Nasze działania wspiera ponad 60 ambasadorów. W każdej z 20-stu edycji przełamujemy stereotypy, tabu, zachęcamy Polaków do prawidłowego leczenia depresji, a głos kampanii z każdą edycją jest silniejszy.
Od 14 lutego nasza kampania billboardowa będzie widoczna w stolicach wojewódzkich, ale oficjalnie zainaugurujemy 10-lecie 23.02.2025 r. w Ogólnopolskim Dniu Walki z Depresją podczas gali w Teatrze Kamienica. To dla nas ważna okazja, żeby porozmawiać o zdrowiu psychicznym z naszymi ambasadorami, specjalistami zdrowia psychicznego, partnerami kampanii. Podsumujemy 10 lat działań i o opowiemy o planach. Będziemy mieli zaszczyt wręczyć – po raz pierwszy – statuetki Fundacji „Twarze Depresji”. Dwugodzinne wydarzenie będziemy transmitować na żywo na social mediach naszej fundacji oraz social mediach Teatru Kamienica.
Kampanii towarzyszy wydanie książki „Twarze Depresji” – Anny Morawskiej-Borowiec. To zbiór wywiadów prezeski naszej fundacji, które przez ostatnie 10-lat przeprowadziła ze znanymi i nieznanymi osobami cierpiącymi na depresję. W książce znajdują się również raporty o tym, jak leczyć depresję u: osób dorosłych; dzieci i młodzieży; kobiet w ciąży i po porodzie; mężczyzn i seniorów.
Ważnym wydarzeniem dla naszego jubileuszu będzie również otwarcie 8.03.2025 r. wystawy „Portrety Twarzy Depresji”, którą będzie można zobaczyć przez trzy miesiące w Domu w Alejach w Warszawie przy al. Jerozolimskich 2.
Od 10 lat mówimy Polakom o tym, jak ważne jest zdrowie psychiczne, że głowa też ma prawo chorować, a szukanie pomocy u psychiatry i psychologa nie jest powodem do wstydu. Przypominamy, że połączenie farmakologii i psychoterapii to najskuteczniejszy sposób leczenia depresji u dorosłych. U dzieci w pierwszej kolejności stawiamy na psychoterapię.
W każdej edycji kampanii, którą Fundacja Twarze Depresji organizuje dwa razy w roku, prezentowaliśmy inną „twarz” depresji – grupę, której choroba dotyka: dzieci i młodzież, osoby dorosłe, kobiety w ciąży i po porodzie, mężczyzn, seniorów, chorych na raka, pracowników, sportowców. W dwudziestej edycji podsumowujemy 10 lat naszych działań, analizujemy co się zmieniło w podejściu Polaków do leczenia depresji, a co jeszcze pozostaje do zrobienia.
Organizatorem 20. edycji kampanii „Twarze depresji. Nie ocenia. Akceptuję.” jest Fundacja Twarze Depresji, patronami honorowymi są: polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej, Prezydent m.st. Warszawy, Lasy Państwowe, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, partnerem głównym: Nationale-Nederlanden, firmą wspierającą: Johnson & Johnson, partnerem: Tekniska.