Z okazji 10-lecia kampanii społecznej „Twarze Depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” powstała wystawa prezentująca jej ambasadorów. Otwarcie odbędzie się 8 marca 2025 roku, w Domu w Alejach w Warszawie przy al. Jerozolimskich 2. Potrwa przez trzy miesiące.
Dwadzieścia fotografii, a na nich twarze ambasadorów, którzy razem z Fundacją „Twarze Depresji” mówią głośno o prawidłowym leczeniu depresji poprzez połączenie farmakoterapii i psychoterapii, którzy przełamują stereotypy i zachęcają Polaków do dbanie o zdrowie psychiczne. Na wystawie pojawią się portrety – aktorów: Artura Barcisia, Marcina Bosaka, Andrzeja Seweryna, Piotra Zelta, Jakuba Szyperskiego, Barbary Tukendorf, piosenkarzy: Urszuli Dudziak, Miki Urbaniak, Dody, Anny Wyszkoni, Chrisa Cugowskiego, muzyka: Aleksandera Milwiw-Barona, artysty Wojciecha Brewki, „DJ Wiki” – Wirginii Szmyt, szefa kuchni: Andrzeja Polana, specjalistów zdrowia psychicznego: prof. Piotra Gałeckiego, Anny Morawskiej-Borowiec, sportowców: Agnieszki Kobus-Zawojskiej i Justyny Święty-Ersetic oraz influencerów z grupy Waksy. Wiele z tych osób ma osobiste doświadczenia z leczeniem depresji, inni swoim autorytetem wspierają ideę kampanii: „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”.
Depresja nie jest wymysłem gwiazd z pierwszych stron gazet. To choroba, która może dotknąć każdego. Depresja stygmatyzuje, więc mało kto mówi o niej otwarcie, choć cierpi na nią co dziesiąty Polak. W każdej edycji kampanii Fundacja „Twarze Depresji” przypomina, że najskuteczniejszą drogą leczenia tej choroby u osób dorosłych jest połączenie farmakoterapii i psychoterapii. U dzieci w pierwszej kolejności stawiamy na psychoterapię.
Wystawa portretów będzie widoczna dla spacerujących alejami Jerozolimskimi. Będzie można poznać lepiej ambasadorów tej najstarszej i najbardziej konsekwentnej kampanii społecznej dotyczącej zdrowia psychicznego w Polsce oraz dowiedzieć się więcej o działalności Fundacji Twarze Depresji.


Wystawa powstała w ramach 20. edycji kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”, którą Fundacja „Twarze Depresji” organizuje dwa razy w roku konsekwentnie od 10 lat. Partnerem wystawy jest Dom Kultury Śródmieście w Warszawie. Patronami honorowymi kampanii są: polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej, Prezydent m.st. Warszawy, Burmistrz Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, Lasy Państwowe, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży; partnerem głównym: Nationale-Nederlanden; firmą wspierającą: Johnson & Johnson; partnerami: Tekniska, Teatr Kamienica.