Mamy dla kogo walczyć – prawie dwa miliony Polaków leczą się na depresję. Szacujemy, że co najmniej drugie tyle choruje, ale nie korzysta z pomocy. Depresja wciąż wiąże się ze stygmatyzacją i poczuciem wstydu. Od lat zmieniamy to błędne myślenie!

By walczyć ze stereotypami i zachęcać do leczenia powstała Fundacja „Twarze depresji” oraz ogólnopolska kampania społeczna „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.. Pomysłodawczyni kampanii Anna Morawska-Borowiec (dziennikarka telewizyjna i psycholog) wspólnie z mężem Jakubem Borowcem postanowili usprawnić powstawanie kolejnych edycji kampanii, dlatego założyli Fundację. A jest co usprawniać i dla kogo walczyć, dlatego naszą kampanię organizujemy aż dwa razy w roku: 23 lutego z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją oraz 1 października w Europejskim Dniu Walki z Depresją.

W zależności od tematu kampanii do współpracy zapraszamy gwiazdy, ekspertów i organizacje pozarządowe. Do grona naszych ambasadorów należy już kilkadziesiąt osób – wśród nich są aktorzy, muzycy, pisarze, sportowcy, dziennikarze, a także wybitni lekarze psychiatrzy i psycholodzy. Fundacja „Twarze depresji” inicjuje kolejne edycje, wybiera ich tematykę i przygotowuje materiały medialne. Więcej o naszej kampanii można przeczytać na naszej stronie w zakładce „KAMPANIA”.

Fundacja „Twarze depresji” od 1 marca 2020 r. wydaje magazyn „Twarze depresji”, który pozwala nam rozwinąć naszą kampanię i jeszcze lepiej edukować społeczeństwo. To pismo edukacyjne na temat  leczenia depresji. W każdym wydaniu można przeczytać wywiad z naszym ambasadorem, a także wiele tekstów napisanych przez specjalistów. Przed pandemią koronawirusa magazyn był jednym z elementów programu „Wolontariusz-edukator”, w ramach którego nasi wolontariusze rozdawali na ulicach miast magazyn „Twarze depresji”, edukując społeczeństwo na temat depresji, a przy okazji te osoby, które zmagają się z tą chorobą, mogły zbierać środki na swoje leczenie w ramach zbiórki publicznej. Więcej o naszym magazynie można przeczytać na naszej stronie w zakładce „MAGAZYN”.

W ramach programu „Zdrowy Senior” przesłaliśmy ponad tysiąc magazynów „Twarze depresji” do Uniwersytetów Trzeciego Wieku, by szczególnie w czasie pandemii wesprzeć seniorów wiedzą na temat leczenia depresji. Akcję zrealizowaliśmy w październiku i listopadzie 2020 r.

W związku z kampanią ukazały się publikacje:

Książka „Twarze depresji”

Książka „Depresja poporodowa. Możesz z nią wygrać.”

Książka „Ola w Jaśkowym Sadzie” – w ramach akcji „Świat emocji dzieci” rozdaliśmy kilkadziesiąt książek w październiku 2020 r.

Wykłady, seminaria, webinary na temat depresji

Do celów Fundacji „Twarze depresji” należą m.in.: edukacja społeczeństwa i przełamywanie stereotypów na temat chorób psychicznych, w szczególności depresji; promocja i ochrona zdrowia, w szczególności zdrowia psychicznego; zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób dotkniętych chorobami psychicznymi, w szczególności depresją; promocja i organizacja wolontariatu; inspirowanie postaw obywatelskich i prospołecznych.

Prezes Fundacji Anna Morawska-Borowiec otrzymała wiele nagród za podejmowanie w debacie publicznej problemu depresji, m.in. Nagrodę Aureliusza wręczoną przez prof. Piotra Gałeckiego – Krajowego Konsultanta w Dziedzinie Psychiatrii, a także „Kryształowe Pióra” i „Dziennikarza bez Barier”. Niezwykłym wyróżnieniem zarówno dla niej, jak i jej męża Jakuba Borowca było spotkanie i możliwość rozmowy z Księciem Williamem. Podczas swojej wizyty w Polsce w 2017 roku Książę William postanowił spotkać się z kilkoma organizacjami zajmującymi się promocją zdrowia psychicznego. W tym gronie znaleźli się właśnie obecni przedstawiciele zarządu Fundacji „Twarze depresji”.

KONTAKT DO FUNDACJI „TWARZE DEPRESJI”: fundacja@twarzedepresji.pl